Guidelines for formulating skills-orientated learning objectives for modules
Den Leitfaden zur “Formulierung kompetenzorientierter Lernziele auf Modulebene” gibt es jetzt auch auf englisch:
Guidelines for formulating skills-orientated learning objectives for modules
Leitfaeden_FBZHL_4_2014_Lernziele_english
Michael Cursio & Dirk Jahn, FBZHL, in co-operation with, Tobias Schulz, Michaela Heinrich & Karl Wilbers, FAU. Translation: Sabine Nunius, Language Centre FAU
Aus der Reihe: Schriften zur Hochschuldidaktik. Beiträge und Empfehlungen des Fortbildungszentrums Hochschullehre der Friedrich-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg.
Contents
1 Skills as a measurable target in teaching
2 Skills and learning objectives – An introduction to key terms
2.1 Skills
2.2 Skills model
2.3 Learning objectives
2.4 A taxonomy for structuring learning objectives
3 Advice and support for lecturers
Appendix
- Skills model with a distinction between Bachelor’s and Master’s degrees
- A guide to formulating learning goals (actions)
- Check list for formulating learning objectives
Bibliography